Általános szerződési feltételek

1. Bevezetés

Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) tartalmazza a maniam.hu weboldalon (a továbbiakban: webshop) elérhető szolgáltatás igénybevételének igénybevevő (továbbiakban: Felhasználó) általi használatának feltételeit. A webshop használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet ezen általános szerződési feltétel nem tartalmaz, a webshopon elérhető tájékoztatások nyújtják. A Felhasználó a webshop használatával tudomásul veszi és elfogadja a jelen általános szerződési feltételekben foglaltakat.

2. A Szolgáltató

Név: TeraHost Kft.

Székhely: 2220 Vecsés, Kinizsi utca 73

Adószám: 23810329-2-13

Cégjegyzékszám: cégjegyzékszáma: 13-09-153911

Közösségi adószám: HU23810329

Számlavezető pénzintézet: OTP Bank, Vecsés

Számlaszám: 11742283-20038519-00000000

E-mail cím: info@maniam.hu

Telefonszám:+36306909394

Tárhely szolgáltató: TeraHost Kft. (teratarhely.hu)

3. Felhasználási feltételek

3.1. Felelősség

A Felhasználó a webshopot kizárólag a saját kockázatára használhatja és elfogadja, hogy a maniam.hu nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan, súlyos gondatlansággal vagy bűncselekménnyel okozott, továbbá az életet, testi épséget, egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően. A maniam.hu kizár minden felelősséget a webshop használói által tanúsított magatartásért és hogy a Felhasználó teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért. A Felhasználó köteles gondoskodni arról, hogy a webshop használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat sem közvetlenül, sem közvetett módon ne sértse. A Felhasználók által a webshop használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat (például hozzászólás) a Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni és a közzétett tartalmak tekintetében a maniam.hu jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni és ezekért felelősséget nem vállal.

3.2. Szerzői jogok

A webshop teljes egésze (szövegek, képek, grafikai elemek, stb...) szerzői jogvédelem alá esik, így kereskedelmi célokra másolni, módosítani, terjeszteni tilos!

4. A webshopban történő vásárlás

4.1. Megrendelés folyamata

A webshop termékbemutatási és online megrendelési lehetőséget biztosít a Felhasználók számára. A webshopon a Felhasználó menüpontok segítségével böngészhet. A termékek kategóriarendszerbe sorolva találhatók meg. A kategória nevére kattintva a benne szereplő termékek listája látható. Ha az adott kategóriában lévő összes termék nem fér ki egy oldalra, akkor a termékek felett és alatt lévő számok segítségével lehet lapozni. A termék listáról a részletes termék oldal a termék nevére klikkelve érhető el, itt tájékozódhat a megrendelni kívánt termék részletes jellemzőiről, áráról. A webshopon lehetőség van kulcsszó alapján terméket keresni. A keresési feltételeknek megfelelő termék találatok a kategóriákhoz hasonlóan listaszerűen jelennek meg. A választott termék a "Kosárba" gomb segítségével helyezhető a kosárba, a gomb mellett a szükséges darabszám beállítható. A Felhasználó a kosár tartalmát jobb fent, a Kosár ikon segítségével ellenőrizheti. Itt módosíthatja azt, hogy a kosárba tett termékből milyen mennyiséget kíván rendelni, illetve törölheti az adott tételt az X -szel. A Felhasználó a Fizetés gombra kattintva, megrendelheti a termékeket. A hozzáférési adatok titokban tartásáért a Felhasználó felelős. A Felhasználó felelős az adatai frissítéséért, valamint köteles a Webshop szolgáltatójának bejelenteni, ha tudomására jutott, hogy az adataival harmadik fél visszaélt. A megrendelés következő lépéseként a Felhasználónak ki kell választania a számára megfelelő fizetési és szállítási módot. A Felhasználó egy összefoglaló oldal segítségével ellenőrizheti minden korábban megadott adatát és a megrendelni kívánt termékeket, azok mennyiségét. Adatbeviteli hibák esetén a javíthat a megadott adatokon. Ha mindent megfelelőnek talál, akkor a Megrendelés elküldése gomb segítségével véglegesítheti rendelését. Erről a honlapon, illetve e-mailben kap megerősítést. Amennyiben a megrendelés rögzítése után (pl.: a visszaigazoló e-mailben) észlel hibás adatot azt haladéktalanul, de legfeljebb 24 órán belül köteles jelezni azt a Szolgáltató felé. Megrendelési szándéktól függetlenül a Felhasználó a belépést a Bejelentkezés menüpont segítségével végezheti el. Bejelentkezés után megjelenik egy Adatok módosítása menüpont, ahol a regisztráció során megadott adatait tudja módosítani, valamint a leadott megrendelésének adatait és állapotát követheti nyomon.

4.2. Ajánlati kötöttség, visszaigazolás

A Szolgáltató a Felhasználót 48 órán belül tájékoztatja a visszaigazolásról. Ha a Felhasználó nem kapja ezt meg 48 órán belül a visszaigazolást, úgy a Felhasználó mentesül ajánlati kötöttsége alól, a megrendelt termékeket nem köteles átvenni. A visszaigazoló e-mail tartalmazza a vásárlás során megadott adatokat, a rendelési adatokat, a megrendelt termék(ek) nevét, árát, a választott fizetési és szállítási módokat, a rendelés sorszámát, valamint ezen felül a Felhasználó rendeléssel kapcsolatos megjegyzéseit.

4.3. A szerződés létrejötte

A szerződés megkötésére magyar nyelven van lehetőség. A megrendelés leadása elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak megfelelően irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/ EU irányelvének rendelkezéseit. A szerződés létrejön, miután a Szolgáltató az automata visszaigazoló e-mailen felül küld a Felhasználó részére egy második e-mailt (külön elfogadó e-mail) 48 órán belül, amellyel a Felhasználó ajánlatát elfogadja és így a szerződés az ajánlat Szolgáltató általi elfogadásáról szóló külön e-mail megérkezésekor jön létre és nem a megrendelés automatikus visszaigazolásáról szóló e-mail 48 órán belüli megérkezésével.

4.4. A szerződés iktatása

A honlapon keresztül kötött szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, a Szolgáltató azt nem iktatja, utólagosan nem hozzáférhető.

4.5. Számla

Elektronikus számlát állítunk ki. Pénzügyi tranzakció után a Felhasználó által megadott e-mail címre elküldve.

4.6. Fizetés A fizetés módja történhet:

4.6.1. Előre utalással

Előre utalás fizetési mód választása esetén a megrendelés elküldését követően munkatársaink ellenőrzik a megrendelni kívánt eszköz elérhetőségét és annak várható beérkezését. Ezt követően visszaigazolással együtt vagy egyes esetekben külön elektronikus úton (e-mailben) megküldi vásárló számára a vételár átutalásához szükséges információkat. A megrendelt termék kiszállításának megkezdése (vásárló részére történő feladása / elküldése) leghamarabb az átutalt összeg szolgáltató részére beérkezését követően történik.

4.6.2. Utánvét

A megrendelt termék(ek) kifizetése a küldött csomag átvételekor átadó részére történik.

4.6.3. Bankkártyás fizetés

Bankkártyás fizetés esetén biztonsági felületre irányítja a vásárlót weboldalunk, melyről az adatok semmilyen módon nem juthatnak el Szolgáltató részére. Elfogadott kártya típusok: VISA, VISA Electron, Maestro, MasterCard.

4.7. Átvételi lehetőségek, Szállítási módok:

4.7.1. DPD/GLS Futárszolgálat

Csomagjaink kiszállítását jelenleg a DPD/GLS Futárszolgálat végzi kizárólag munkaidőben.  A megrendelő előre egyeztetve megadhatja munkahelyének címét is kiszállítási címként.

4.7.2. Személyes átvétel

Személyes átvétel, a webshopban megjelölt helyen és időben.

5. Szavatosság 

A webshopban található minden ékszer bizsu, így allérgia arra érzékenyeknél felléphet.

Az oldalon található ékszerek mindennapi, folyamatos viselésre nem alkalmassak. Vízzel való érintkezésük nem javasolt, mert elszineződést okozhat az ékszeren, a bőrön nyomot hagyhat.

A weboldalon, facebook és instagram oldalainkon található fényképeken szereplő termékek színe a fotók minőségéből adódóan a valóságtól minimálisan eltérhetnek.

5.1. Kellékszavatosság

A Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezéseinek megfelelően. Fogyasztói szerződés esetén a Fogyasztónak minősülő Felhasználó az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait a Felhasználó érvényesíteni már nem tudja. Nem a Fogyasztóval kötött szerződés esetén a Felhasználó az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit. A Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést a Felhasználó nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére a Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról a Felhasználó egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot. A Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő (2) hónapon belül közölni. A Felhasználó közvetlenül a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét. A teljesítést (vagyis a kiszállítást, átvételt követő) követő hat hónapon belül felismert hiba esetén vélelmezni kell, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem a hiba jellegével, vagy a termék természetével összeegyeztethetetlen. A Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Felhasználó részére történő átadást követően keletkezett. Ennek alapján a Szolgáltató nem köteles a Felhasználó kifogásának helyt adni, ha megfelelően bizonyítja, hogy a hiba oka, a termék nem rendeltetésszerű használatának következménye. A teljesítést követő hat hónap elteltével azonban a bizonyítási teher megfordul, vagyis vita esetén a Felhasználónak kell bizonyítania, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt.

5.2. Termékszavatosság

Termékszavatosság kizárólag ingó dolog (termék) hibája esetén merülhet fel. Ez esetben a Fogyasztónak minősülő a Felhasználó – választása szerint – az 6.1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. Termékszavatossági igényként a Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Termékszavatossági igényét a Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két (2) éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A Felhasználó a termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Felhasználónak kell bizonyítania. A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy: a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a Felhasználó a gyártóval szemben érvényesítheti.

5.3. Jótállás

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállással kapcsolatban az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet tartalmaz előírásokat. A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik. A kormányrendelet mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkek tekintetében a kötelező jótállás 1 év, melynek kezdő időpontja a termék a Fogyasztónak történő átadásának a napja vagy, ha az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi az üzembe helyezés napja. A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Ugyanazon hiba miatt a Felhasználó kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont a Felhasználó a jótállásból fakadó jogok az 6.1. és a 6.2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

5.4. Szavatossági, jótállási igények érvényesítése

A szavatossági igényeit a Felhasználó az alábbi elérhetőségeken érvényesítheti: Név: TeraHost Kft. Levelezési cím: 2220 Vecsés, Kinizsi utca 73. Telefonszám: +36 30 690 93 94  E-mail cím: info@maniam.hu

6. Jogérvényesítési lehetőségek

6.1. Panaszügyintézés helye, ideje, módja

A Felhasználó a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő: Név: TeraHost Kft. Levelezési cím: 2220 Vecsés, Kinizsi utca 73. Telefonszám: +36 30 690 93 94  E-mail cím: info@maniam.hu A Szolgáltató a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség a panasz jellegéből adódóan vagy ha, a Felhasználó a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet – melyet öt évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt - vesz fel. A Szolgáltató a jegyzőkönyv egy példányát személyesen közölt (üzlethelyiségben) szóbeli panasz esetén helyben a Felhasználónak átadni vagy ha, ez nem lehetséges, akkor az alább részletezett írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint köteles eljárni. A Szolgáltató a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Felhasználónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát. Minden egyéb esetben a Szolgáltató az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el. A telefonon, vagy más hírközlési eszköz segítségével rögzített panaszt a Szolgáltató egyedi azonosítóval látja el, mely a későbbiekben egyszerűsíti a panasz visszakeresését. A Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti. A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Felhasználót.

6.2. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek

Amennyiben a Szolgáltató és a Felhasználó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a Felhasználó számára: Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál, Békéltető testület eljárásának kezdeményezése (Pest megyei Békéltető Testület), Bírósági eljárás kezdeményezése.

7.Egyéb

7.1. Általános Szerződési Feltételek, árak módosítása

A Szolgáltató jelen általános szerződési feltételeket a webshopon forgalmazott termékek árait és egyéb feltüntetett árakat nem visszamenőleges hatállyal bármikor módosíthatja, a módosítás a honlapon történő közzétételt követően lép életbe és csak az életbe lépést követő tranzakciókra érvényes.

7.2. Technikai korlátok

A webshopban történő vásárlás feltételezi a Felhasználó részéről az Internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a felmerülő hibákra. A Szolgáltatót nem terheli felelősség, ha bármilyen működési hiba észlelhető az internetes hálózatban, ami megakadályozza a honlap működését és a vásárlást.

7.3. Adatvédelmi szabályzat

A szolgáltató adatvédelmi szabályzata a következő címen érhető el: Vásárló által megadott adatait a maniam.hu kizárólag a saját számlázási és könyvelési rendszerében használja. Harmadik fél számára azokat nem teszi hozzáférhetővé. Az ügyfél adatok név, cím, telefon / mobiltelefon elérhetőség kézbesítés idejére átadásra kerülnek szállító cég részére. Az adatok bizalmas kezeléséről a maniam.hu és szállítást végző cég között létrejött szerződés rendelkezik. A maniam.hu minden vásárlás esetén az Adavédelmi Törvénynek megfelelően jár el a részére átadott adatok bizalmas kezelésével kapcsolatban. A maniam.hu vásárló kérésére, mely történhet postai úton küldött levél vagy elektronikus levél formájában abban foglalt kérés szerint módosítja, bemutatja, törli. Kivételt képeznek ez alól, melyre pl. Számviteli Törvény kötelezi a Szolgáltatót (számla kiállításakor kötelezően kitöltendő adatok). Fentiekben felsoroltak elfogadása esetén, mely a maniam.hu webshopban történő vásárlási feltétel is, vásárló beleegyezik abba, hogy a Szolgáltató rendszeresen hírlevelet és egyéb webáruházával kapcsolatos információkat küldjön számára a megadott e-mail címre.

Adatkezelés nyilvántartási száma: NAIH-94116/2016.

Aktuális Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének dátuma

Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2015. 09. 01. 

Minden Nő szeret tündökölni, kitűnni a tömegből, erre nincs is jobb eszköz, mint néhány gyönyörű kiegészítő.

up